Τρίτη 4 Απριλίου 2017

ΤΟ ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ...ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ


Το νέο Οργανόγραμμα  -ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ - του Υπουργείου Παιδείας όπως το δημοσίευσε το esos.gr.

Ακολουθεί Ανακοίνωση του Συλλόγου Υπαλλήλων Κεντρικής Υπηρεσίας:
 
 Ο εμπαιγμός του κυρίου Παντή δεν έχει όρια

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Κεντρικής Υπηρεσίας   καταγγέλλει τον Γενικό Γραμματέα του υπ. Παιδείας Γ. Παντή για «εμπαιγμό που δεν έχει όρια» ,  κάνει λόγο για  «αόριστο Οργανογράφημα με «επί χάρτου» τίτλους οργανικών μονάδων, δίχως να απαντά σε κανένα από τα καίρια ερωτήματα που έχουμε επανειλημμένα διατυπώσει γραπτά και προφορικά προς τον Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα από τον Ιανουάριο, όταν τέθηκε επί τάπητος το θέμα του Οργανισμού.
Ειδικότερα η ανακοίνωση του Συλλόγου έχει ως εξής:
Ερωτήματα
Τη Δευτέρα το μεσημέρι δήθεν μας «παρέδωσε το Οργανόγραμμα», ενώ στην πραγματικότητα μας παρουσίασε ένα αόριστο Οργανογράφημα με «επί χάρτου» τίτλους οργανικών μονάδων, δίχως να απαντά σε κανένα από τα καίρια ερωτήματα που έχουμε επανειλημμένα διατυπώσει γραπτά και προφορικά προς τον Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα από τον Ιανουάριο, όταν τέθηκε επί τάπητος το θέμα του Οργανισμού:
-Πόσους υπαλλήλους και με ποιες αρμοδιότητες θα περιλαμβάνει η κάθε Γενική Διεύθυνση, η κάθε Διεύθυνση και το κάθε Τμήμα;
-Εξασφαλίζονται οι οργανικές θέσεις των ήδη υπηρετούντων υπαλλήλων;
Δήθεν διαβούλευση
Αντί ξεκάθαρων απαντήσεων στα κρίσιμα για τις ζωές μας αυτά ζητήματα, ο κ. Παντής κωλυσιεργώντας συστηματικά (μέχρι να έρθουν οι αργίες της Μ. Εβδομάδας;) μας παρουσιάζει δήθεν «για διαβούλευση» - και μάλιστα με απαίτηση να συνεδριάσει μετά από ένα χρόνο η επιτροπή και να δώσει παρατηρήσεις εντός 24 ωρών (!)-  ένα νομοτεχνικά αδύναμο και αδιανόητης προχειρότητας και σοβαρών οργανωτικών λαθών σχέδιο, που καταδεικνύει την παντελή έλλειψη στοιχειωδών γνώσεων γύρω από το έργο της Κ.Υ. Καίριες διοικητικές μονάδες της Κ.Υ. απαλείφονται, ενώ δεν έχουμε ακόμη δει το οργανόγραμμα των περιφερειακών υπηρεσιών.
Υποβαθμίζονται Διευθύνσεις
Ενδεικτικά, υποβαθμίζεται η Διεύθυνση Προμηθειών σε Τμήμα, ολόκληρη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών δεν θεωρείται αρκετή και δημιουργείται Τμήμα Οικονομικού στη νέα Γενική Διεύθυνση Περιφερειακών Υπηρεσιών, ενώ στη ΓΔΟΥ εντάσσεται η Δ/νση Κτηριακών Υποδομών! Στη Διεύθυνση Σπουδών εντάσσεται η Διεύθυνση Ιδιωτικής Εκπ/σης, η  Διεύθυνση Ευρωπαϊκών και Διεθνών σχέσεων και η ΔΙΠΟΔΕ! Η Διεύθυνση Βιβλιοθηκών και Αρχείων καταργείται. Ο Εσωτερικός Έλεγχος προβιβάζεται σε αυτοτελή Διεύθυνση παρά τω υπουργώ (γιατί άραγε;). Η διαγραμματική απεικόνιση που επιχειρήθηκε στερείται τόσο πολύ τεχνογνωσίας και διοικητικής γνώσης, που θεωρούν ότι ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου και ο Νομικός Σύμβουλος του Κράτους ανήκουν στον Υπουργό, όπως το γραφείο δημοσίων σχέσεών του!
Απειλείται η εργσιακή υπόσταση
Η κατάφωρη όμως υποτίμησή μας, που απειλεί την εργασιακή μας  υπόσταση, γίνεται φανερή στη συνέχεια:
Στο αγωνιώδες ερώτημά μας πώς είναι δυνατόν μία διάταξη νόμου, όπως αυτή που ετοιμάζεται, -η οποία θεσπίστηκε για οριακές καταστάσεις- είναι δυνατόν να καταργεί τον Υπαλληλικό Κώδικα (που ρυθμίζει, μεταξύ άλλων, και την κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων), ο κ. Παντής μας δίνει την «υπόσχεση» (!)  ότι η διάταξη για το αμετάθετο θα σταλεί ως σχεδιάγραμμα στο ΣτΕ  με εισηγητική «προτεινόμενη νομική τεκμηρίωση για το αμετάθετο των υπαλλήλων του ΥΠΠΕΘ», την ίδια στιγμή που όλοι γνωρίζουμε ότι το ΣτΕ δεν γνωμοδοτεί επί αποσπασματικών σχεδίων και εν γενέσει Π.Δ.!
Τακτική παραπλάνησης
Δεν πρέπει να ανεχτούμε την τακτική παραπλάνησης και αντιπερισπασμού, τον μεθοδευμένο αποπροσανατολισμό και την απροκάλυπτη και άτεχνη παραπληροφόρησή μας για επίτευξη απροσδιόριστων μικροκομματικών επιδιώξεων  με τη «φωτογραφική» δημιουργία θέσεων –κλειδιών και αξιωμάτων, εις βάρος της λειτουργικότητας της Κ.Υ. και εις βάρος  των υπαλλήλων της!
Οι φόβοι επιβεβειώνονται
Οι φόβοι μας επιβεβαιώνονται. Η προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίστηκε το θέμα του Οργανισμού και η σπουδή ολοκλήρωσής του υπό καθεστώς χρονικής πίεσης και με την επίφαση της δήθεν διαβούλευσης μαζί μας μέσα σε ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα μαρτυρούν τα κίνητρα των ενεργειών τους!
Τι λέει στα Υπηρεσιακά Σημειώματα ο Γενικός Γραμματέας του υπ. Παιδείας
Στο πρώτο σημείωμά του ο Γενικός Γραμματέας του υπουργείου Παιδείας σημειώνει ότι:
Το εν λόγω σχέδιο, το οποίο υιοθέτησε τις βασικές προτάσεις του πορίσματος της Επιτροπής του ΕΚΔΔΑ κινήθηκε πάνω στις βάσεις του εξορθολογισμού της διάρθρωσης των υπηρεσιών του Υπουργείου, στην απάλειψη του φαινομένου της σύγχυσης των αρμοδιοτήτων διαφορετικών υπηρεσιών («ξεκαθάρισμα ρόλων») και στη δημιουργία συνοχής και συνάφειας κατά την κατηγοριοποίηση των αρμοδιοτήτων των οργανικών μονάδων.
Ειδικότερα λήφθηκε υπόψη η ανάγκη:
α) για δημιουργία ενιαίας οργανικής δομής στον Οργανισμό του Υπουργείου υπό την έννοια ότι αυτή θα περιλαμβάνει αφενός την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου και αφετέρου τις περιφερειακές διευθύνσεις εκπαίδευσης και τους εποπτευόμενους φορείς. Συγχρόνως δε, λαμβάνεται μέριμνα προς αποφυγή «δυσάρεστων» καταστάσεων, όπως η δυνατότητα μετάθεσης υπαλλήλου χωρίς τη θέλησή του από την κεντρική υπηρεσία σε περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης και το αντίστροφο, γεγονός που θα έβλαπτε την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, προκαλώντας διάχυτη και διαρκή ανασφάλεια στο σύνολο του ανθρώπινου δυναμικού (βλ. συνημμένο έγγραφο με τίτλο «Νομική τεκμηρίωση του αμετάθετου των υπαλλήλων του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων»),
β) για περιορισμό των αυτοτελών διευθύνσεων και των αυτοτελών τμημάτων, χάριν της βέλτιστης οργάνωσης της επίβλεψης και της εποπτείας κάθε οργανικής μονάδας,
γ) για εστίαση στις νέες τεχνολογίες,
δ) για διασφάλιση της αρχής της διαφάνειας και για ενίσχυση των ελεγκτικών διαδικασιών σε όλες τις οικονομικές πράξεις,
ε) για ενότητα και συνάφεια στις αρμοδιότητες των Τμημάτων, χάριν της αποφυγής δημιουργίας στρεβλών εντυπώσεων περί των αρμοδιοτήτων,
στ) για απόδοση της μέγιστης προσοχής στα ζητήματα προσωπικού, δεδομένου ότι συνδέονται με την προσωπική, κοινωνική και υπηρεσιακή οντότητα των υπαλλήλων.
Προτεινόμενη Νομική Τεκμηρίωση του Αμετάθετου των Υπαλλήλων του ΥΠΠΕΘ
Σύμφωνα με άλλο δεύτερο  υπηρεσιακό σημείωμα του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας
Όπως είναι γνωστό, στην παρ. 1 του άρθρου 67 του Υπαλληλικού Κώδικα προβλέπεται η δυνατότητα μετάθεσης κατόπιν αίτησης του υπαλλήλου ή αυτεπαγγέλτως από την υπηρεσία, ενώ στην παρ. 4 προβλέπεται η δυνατότητα εξαιρέσεων από μεταθέσεις με την έκδοση προεδρικού διατάγματος. Στη λογική αυτή άλλωστε έχουν προβλεφθεί ειδικά καθεστώτα για τις μεταθέσεις με έναν σημαντικό αριθμό προεδρικών διαταγμάτων, παρά την πάγια διάταξη περί μεταθέσεων υπαλλήλων. Η νομική δυνατότητα για θέσπιση εξαιρέσεων από την πάγια ρύθμιση περί μεταθέσεων υφίσταται χάριν της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας των υπηρεσιών και των ειδικότερων αναγκών τους, έχει δε το νόημα ότι, για τις περιπτώσεις που προβλέπονται στο οικείο προεδρικό διάταγμα, δεν μπορούν να διενεργούνται μεταθέσεις αυτεπαγγέλτως, χωρίς αίτηση του υπαλλήλου.
Εξάλλου, ο ν. 4218/2014 προβλέπει στο άρθρο 54 τη δυνατότητα ακόμη και να καταργούνται με τον Οργανισμό του Υπουργείου διατάξεις νόμων όταν αυτό επιβάλλεται από την ενιαία οργάνωση και λειτουργία του Υπουργείου. Για το λόγο αυτό θεωρείται σύννομη, σύμφωνα με το άρθρο 54, κάθε απόκλιση από την παρ. 1 του άρθρου 67 του Υπαλληλικού Κώδικα ενόψει της ρητής νομοθετικής εξουσιοδότησης που χορηγείται στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας να οργανώνει τους Οργανισμούς των Υπουργείων. Με άλλα λόγια, για την πρόβλεψη του αμετάθετου των υπαλλήλων της κεντρικής υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και των περιφερειακών υπηρεσιών υφίσταται έγκυρη νομοθετική εξουσιοδότηση, η οποία επιτρέπει κάθε απόκλιση από πάγιες ρυθμίσεις περί μεταθέσεων.
Με άλλα λόγια, υφίσταται διπλό νομοθετικό έρεισμα για τη θέσπιση του αμετάθετου με προεδρικό διάταγμα, παρά την πάγια διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 67 του Υπαλληλικού Κώδικα: Το πρώτο έρεισμα ανευρίσκεται στη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 67 του Υπαλληλικού Κώδικα, που προβλέπει τη δυνατότητα θέσπισης εξαιρέσεων από μεταθέσεις, ενώ το δεύτερο ανευρίσκεται στη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 4218/2014, που προβλέπει τη δυνατότητα για νέες ρυθμίσεις που έρχονται ακόμη και σε αντίθεση με ισχύουσες διατάξεις νόμων - επί των οποίων επικρατούν ως νεότερες, ειδικότερες και δανειζόμενες την τυπική ισχύ του εξουσιοδοτικού νόμου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου