Δευτέρα 18 Απριλίου 2016

ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ





Αναφορικά με ενημερωτικό κείμενο που εστάλη από το Υπουργείο για το θέμα που έχει προκύψει με τους πίνακες αναπληρωτών (κατά το μέρος της ειδικής αγωγής) παραθέτουμε τα εξής:
Λέει το κείμενο:
«Αυτή, η πανσπερμία ρυθμίσεων είναι η νομοθετική προϊστορία του θέματος που κληρονόμησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.» Για να είμαστε ειλικρινείς δεν την κληρονόμησε τον Απρίλιο του 2016 αλλά από τον Ιανουάριο του 2015!
Και για να ακριβολογούμε:
Αφού ήταν γνωστές οι αποφάσεις του ΣτΕ εδώ και περίπου 1 χρόνο γιατί το υπουργείο δεν φρόντισε να ξεκινήσει τις διαδικασίες για νέο σύσττημα μέσα από διάλογο όπως συνηθίζει; Θυμόμαστε τα ασφαλιστικά μέτρα που είχαν γίνει πέρσι που οδήγησαν την δημοσίευση σε ΦΕΚ της Υ.Α. για τους αναπληρωτές. Το αναφέρει και στο κείμενο του το Υπουργείο επί λέξει: «Αυτό άλλωστε συνέβη και πέρσι. Το ΣτΕ λαμβάνοντας υπόψη το υπέρτερο δημόσιο συμφέρον που είναι να ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβρη, έδωσε μια τελευταία ευκαιρία στο ΥΠ.Π.Ε.Θ.»
Και για να προχωρήσουμε ένα βήμα παρακάτω γιατί δεν φρόντισε ώστε η διαδικασία για το 2015-16 να γίνει υπό τον έλεγχο του ΑΣΕΠ αλλά συνέχισε το ίδιο σύστημα σύνταξης και κύρωσης πινάκων από το Υπουργείο; Αντιλήφθηκε το υπουργείο ότι το φετινό διδακτικό έτος ήταν το ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ και ότι θα έπρεπε να είχε φροντίσει να έχει άλλο σύστημα προσλήψεων; Αντ’ αυτού θεωρεί ότι το επόμενο έτος θα είναι το ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ!!!!!!
Διαβάζουμε – και πράγματι έτσι είναι - στο κείμενο του Υπουργείου: «16,80 είναι περίπου και τα μόρια που χρειάζεται ένας επιτυχών του ΑΣΕΠ πάνω από τη βάση για να προσληφθεί (55 μόρια η βάση συν τα μόρια από προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά ). Υπενθυμίζεται, ότι, οι επιτυχόντες οι οποίοι διορίστηκαν είχαν βάση άνω των 72 μορίων, συνεπώς, οι επιτυχόντες που δεν διορίστηκαν έχουν 16 με 17 μόρια άνω του 55, όσα τους αναγνωρίζει η νομοθετική ρύθμιση. Δηλαδή, τίθεται πάνω όριο το οποίο αφορά και στη μοριοδότηση της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών.»
Πράγματι αυτή ήταν η λογική – και το έχουμε πει και στο παρελθόν – της οροφής της προϋπηρεσίας στο 16,8. Δηλ. να μην υπερβαίνει η οροφή της προϋπηρεσίας την αντίστοιχη οροφή του επιτυχόντα αλλά μη διοριστέου από τον γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ. Επιπλέον αν ο επιτυχών και μη διοριστέος ΑΣΕΠ έχει και προϋπηρεσία τότε θα βρίσκονταν αρκετά μπροστά. Επομένως - και έχοντας υπόψη άλλη αποφαση του ΣτΕ - ότι οι θέσεις που προκηρύσσονται στον ΑΣΕΠ είναι συγκεκριμένες, είναι αυταπόδεικτο ότι αυτές δεν είναι θέσεις της ειδικής αγωγής. Έτσι θα ήταν προδήλως παράνομο να γίνει προσμέτρηση των μορίων του ΑΣΕΠ αφού αυτός αφορούσε μόνον οργανικές θέσεις της μη ειδικής εκπαίδευσης.  Μέσα από τα παραπάνω συνάγεται ότι για την ΕΑΕ δεν υπάρχει ο κατ’ άνω περιορισμός της προσμέτρησης προϋπηρεσίας κάτι το οποίο αν συμβεί είναι επιπλέον αντίθετο στις αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας αφού ΔΕΝ υπάρχουν τα μόρια από γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ! Εν γένει δεν μπορεί να γίνει χρήση του άρθρου 3 του ν.3848/2010 για την ΕΑΕ καθώς το συγκεκριμένο άρθρο προϋποθέτει τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.

Ύστερα από τα παραπάνω γεννιώνται τα ερωτήματα:
Γιατί κάνει επιμένει και μάλιστα κάνει επιλεκτική εφαρμογή του άρθρου 3 του 3848/10 το οποίο λέει :
«Αρθρο 3
 1. Μετά την οριστικοποίηση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού συντάσσονται από το Α.Σ.Ε.Π., κατά κλάδο και ειδικότητα, οι τελικοί πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Πίνακες Επιλογής Εκπαιδευτικών για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Π.Ε.Ε.Π.Δ.Ε.), στους οποίους εντάσσονται όσοι συγκέντρωσαν τη βαθμολογική βάση στο διαγωνισμό αυτόν ή σε έναν τουλάχιστον από τους δύο προηγούμενους διαγωνισμούς. (Επομένως προκύπτει ότι δεν έχουν εφαρμογή στην ΕΑΕ σε ενεστώτα χρόνο!!!!)
Η σειρά κατάταξης των μετεχόντων στον τελικό πίνακα προσδιορίζεται από τις μονάδες που συγκέντρωσαν στο διαγωνισμό, από ακαδημαϊκά κριτήρια, από την προϋπηρεσία τους ως εκπαιδευτικών και από κοινωνικά κριτήρια ως ακολούθως:
(α) Μονάδες από το διαγωνισμό:
Υπολογίζεται η συνολική βαθμολογία που συγκέντρωσε ο υποψήφιος στο διαγωνισμό ή σε έναν από τους δύο προηγούμενους διαγωνισμούς του Α.Σ.Ε.Π. Αν ο υποψήφιος συγκέντρωσε τη βαθμολογική βάση σε περισσότερους διαγωνισμούς, λαμβάνεται υπόψη εκείνος στον οποίο συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία.  (Στην ΕΑΕ τέτοια μόρια δεν υπάρχουν!!!)
(β) Ακαδημαϊκά κριτήρια:
Ο βαθμός του πτυχίου: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται μία (1) μονάδα για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με αναγωγή στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο. Σε περίπτωση που η κλίμακα είναι διαφορετική, ο βαθμός υπολογίζεται με αναγωγή στην κλίμακα αυτή.
Η γλωσσομάθεια: δύο (2) μονάδες για την άριστη, μιάμιση (1,50) για την πολύ καλή και μία (1) μονάδα για την καλή γνώση ξένης γλώσσας, η οποία αποδεικνύεται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το προσοντολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων.  (ΑΥΤΟ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙ!!!!) Δεν παρέχονται μονάδες για τη γνώση δεύτερης ξένης γλώσσας ή ξένης γλώσσας που αποτελεί ειδικό προσόν διορισμού.
Η πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή, όπως αποδεικνύεται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν για το προσοντολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, ή οι πιστοποιημένες δεξιότητες στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) επιπέδου 1: μία (1) μονάδα. Δεν παρέχονται μονάδες για τη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή που πιστοποιείται από τίτλο σπουδών που αποτελεί ειδικό προσόν διορισμού. (ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ!!!!)
Η κατοχή δεύτερου πτυχίου στις επιστήμες της αγωγής ή σε γνωστικό αντικείμενο σχετικό με τα μαθήματα που διδάσκονται στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης: δυόμιση (2,50) μονάδες. (ΕΠΙΣΗΣ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ!!!!)
Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους στο γνωστικό αντικείμενο του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος: δύο (2) μονάδες.
Η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών ενός τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος ή στις επιστήμες της αγωγής: δυόμιση (2,50) μονάδες. (ΑΝΤ’ ΑΥΤΟΥ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙ ΤΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΜΕ 4 ΜΟΝΑΔΕΣ!)
Η κατοχή διδακτορικού διπλώματος στο γνωστικό αντικείμενο του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος: τρεις (3) μονάδες. (ΑΝΤ’ΑΥΤΟΥ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΜΕ 6 ΜΟΝΑΔΕΣ!)

Η κατοχή διδακτορικού διπλώματος στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου του κλάδου ή της ειδικότητας για την οποία διαγωνίσθηκε ο υποψήφιος ή στις επιστήμες της αγωγής: πέντε (5) μονάδες.
Οι διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 2 εφαρμόζονται και για τους τίτλους που αναφέρονται στηνπαρούσα περίπτωση. (ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ!!!)
Σε περίπτωση υποψηφίου που έχει διδακτορικό και μεταπτυχιακό τίτλο στο ίδιο επιστημονικό αντικείμενο, μοριοδοτείται μόνο το διδακτορικό δίπλωμα.
(ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΝΩ ΔΕΝ ΜΟΡΙΟΔΟΤΕΙ ΑΘΡΟΙΣΤΙΚΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (ΚΑΙ ΣΩΣΤΑ!), ΠΡΟΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΑ ΜΕ ΠΙΘΑΝΟ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ Ή ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ!)
(γ) Πραγματική εκπαιδευτική προϋπηρεσία:
− Η προϋπηρεσία από 0 έως και 8 μήνες: 0,10 μονάδες για κάθε μήνα
− Η προϋπηρεσία από 8 έως και 16 μήνες: 0,15 μονάδες για κάθε μήνα
− Η προϋπηρεσία από 16 έως και 24 μήνες: 0,20 μονάδες για κάθε μήνα
− Η προϋπηρεσία από 24 έως και 32 μήνες: 0,30 μονάδες για κάθε μήνα
− Η προϋπηρεσία από 32 έως και 40 μήνες: 0,35 μονάδες για κάθε μήνα
− Η προϋπηρεσία από 40 έως και 60 μήνες: 0,40 μονάδες για κάθε μήνα
Το ανώτατο συνολικό όριο μονάδων από προϋπηρεσία
είναι 16,80 μονάδες.
Λαμβάνεται υπόψη η συνολική διάρκεια της πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας, όπως αυτή ορίζεται στις διατάξεις της παραγράφου 5 του άρθρου 6 του ν. 2525/1997 (ΦΕΚ 188 Α΄) και της παραγράφου 34 τουάρθρου 6 του ν. 3027/2002 (ΦΕΚ 152 Α΄), όπως ισχύουν.
Σε περιπτώσεις προϋπηρεσίας με μειωμένο ωράριο γίνεται αναγωγή στο εκάστοτε υποχρεωτικό εβδομαδιαίο ωράριο διδασκαλίας.
(δ) Κοινωνικά κριτήρια:
− Η μόνιμη αναπηρία 67% και άνω ή η πάθηση από ομόζυγη μεσογειακή αναιμία ή η σκλήρυνση κατά πλάκας ή η μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία: επτά (7) μονάδες
− Η μόνιμη αναπηρία 67% και άνω τέκνου: πέντε (5) μονάδες
− Η ύπαρξη περισσότερων των τριών τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν: δέκα (10) μονάδες
− Η ύπαρξη περισσότερων των δύο τέκνων που είναι ανήλικα ή υπηρετούν τη στρατιωτική τους θητεία ή σπουδάζουν: πέντε (5) μονάδες.
(ΕΔΩ ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΡΥΘΜΙΣΗ!!!)
2. Οι τελικοί πίνακες κατάταξης που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. και του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, καθώς και στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, και ελέγχονται από τα αρμόδια τμήματα του Α.Σ.Ε.Π., αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από ένσταση, η οποία ασκείται σε αποκλειστική προθεσμία δέκα ημερών από την επομένη της ανάρτησης στην ιστοσελίδα του Α.Σ.Ε.Π. Δεν αποτελεί λόγο ένστασης η αμφισβήτηση της ορθότητας της βαθμολογίας.»

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ KAI KATOΠΙΝ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣτΕ:

Σκοπεύει το Υπουργείο να αποδώσει ευθύνες σε νομικούς συμβούλους του οι οποίοι διαχρονικά έβγαζαν – αν έβγαζαν – τα νομοσχέδια που επρόκειτο να κατατεθούν στη Βουλή, συνταγματικά και νομικά ορθά; Κι αν δεν γνωμοδοτούσαν επειδή ίσως (λέμε ίσως) οι πολιτικές ηγεσίες δεν τους αξιοποιούσαν ή δεν λάμβαναν υπόψη τους τις νομικές εκθέσεις ή επισημάνσεις τους, σκοπεύει να αποδώσει νομικές ευθύνες στους (πρώην) υπουργούς που σχετίζονται με τους νόμους που αναφέρει στο κείμενό του ή τουλάχιστον με εκείνους που αποδείχτηκαν αντισυνταγματικοί;
Σκοπεύει να αποδώσει ευθύνες στις αντίστοιχες νομικές υπηρεσίες της Βουλής οι οποίες επίσης διαχρονικά έβγαζαν – αν έβγαζαν - τους νόμους αυτούς συνταγματικούς και νομικά ορθούς;
Αλήθεια χρειάζεται πτυχίο Νομικής για να αντιληφθεί κάποιος ότι όσα γράφονταν στους προηγούμενους νόμους δεν ήταν σύμφωνα με το άρθρο 103 του Συντάγματος; Γιατί κανείς μέχρι σήμερα δεν υλοποίησε ένα από τα πάγια αιτήματά μας που ήταν να έχουμε προσλήψεις στην ΕΑΕ με μοριοδότηση μέσω ΑΣΕΠ; Πάντοτε υποστηρίζαμε ότι δεν είναι απαραίτητο να έχουμε γραπτούς ΑΣΕΠ αλλά σύστημα μοριοδότησης μέσω ΑΣΕΠ.
Επιμένει το Υπουργείο να αποδώσει ευθύνες στους αναπληρωτές που εργάζονταν επί σειρά ετών και μάλιστα να τους τιμωρήσει (διότι αυτό δείχνει ότι προτίθεται να κάνει); και ποιο είναι το παράπτωμά τους;
Αντιλαμβάνεται το υπουργείο ότι με τη στρεβλή και ελλειπή μοριοδότηση που προτείνει σε συνδυασμό με το ψαλίδισμα της προϋπηρεσίας, τα κοινωνικά κριτήρια θα αλλοιώσουν πλήρως το τοπίο και τους πίνακες αναπληρωτών;
Μπορεί να δώσει μία πειστική απάντηση ο κ.Υπουργός γιατί ενώ ήταν γνωστά όλα αυτά από το προηγούμενο καλοκαίρι, δεν έγινε τίποτε αλλά φτάνουμε στο παρά 5 για να υπάρχει το (επικοινωνιακό) επιχείρημα: «να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία»; Πώς αξιολογεί το γεγονός ότι με αυτά τα οποία προτίθεται να φέρει προς ψήφιση, είναι περισσότερο από βέβαιο ότι θα οδηγηθούμε σε νέες δικαστικές περιπέτειες με αποτέλεσμα τα τα ειδικά σχολεία να μην μπορέσουν να ανοίξουν τελικά;   
Με δεδομένο ότι το Υπουργείο έχει ενημερωθεί από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τα προβλήματα της ρύθμισης, πώς σκοπεύει να αντιμετωπίσει την οργή της κοινωνίας σε 5 μήνες από σήμερα όταν θα «πέσουν» οι νέοι πίνακες; Θα ρίξει ευθύνες στις δικαστικές προσφυγές ή στον εαυτό του;
Δεν υιοθετούμε φυσικά την άποψη ότι αυτά γίνονται ακριβώς γι αυτό το λόγο: ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Τι θα γίνει αν περάσουν αυτές οι ρυθμίσεις:
Οι έχοντες μονάδες κοινωνικών κριτηρίων θα περάσουν σε συντριπτικό ποσοστό – το οποίο σε κάποιους κλάδους θα αγγίξει το 100% - μπροστά από όλους τους υπολοίπους! Και αυτό διότι όχι μόνον είναι ενισχυμένοι αρκετά σε σχέση με όσα σήμερα ισχύουν (και δεν νομίζουμε ότι υπάρχει δικαστική απόφαση που επιβάλλει κάτι τέτοιο), αλλά ψαλιδίζονται και οι έχοντες μεγάλες προϋπηρεσίες!
Για του λόγου το αληθές καλούμε το υπουργείο να δώσει στατιστικά στοιχεία με το πόσοι από τους εγγεγραμμένους σε όλους τους πίνακες (αλλά και κατά κλάδο), έχουν μόρια κοινωνικά και πόσοι εξ αυτών εργάζονται ακόμα και με το σημερινό σύστημα. Τα αποτελέσματα θα μιλάνε από μόνα τους. Εφόσον δεν ανακοινωθούν τα στοιχεία, θα υποβάλλουμε σχετική αίτηση και θα δημοσιοποιήσουμε τα στοιχεία.

Έχοντας πάντα στο επίκεντρο των προτάσεων μας το μαθητικό πληθυσμό των δομών της Ε.Α.Ε. όσο και αν στεναχωρούμε κάποιους και γνωρίζοντας πως ο χαρακτήρας της απαιτεί σταθερότητα σε δομές και πρόσωπα (κάτι το οποίο ούτε σήμερα συμβαίνει σε κάποιο βαθμό), αναρρωτιόμαστε τι θα συμβεί το επόμενο σχολικό έτος με την ολοκληρωτική ανατροπή των πινάκων κατάταξης αναπληρωτών;  Σε αυτή την περίπτωση δεν υπάρχει υπέρτερο δημόσιο συμφέρον;


ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΣΥΝΗΘΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΛΟΥΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ, ΤΟ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ Ε.Α.Ε. ΟΛΑ ΟΠΩΣ EINAI ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΤΙ Ο ΑΣΕΠ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ. ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ …….
Με εκτίμηση

ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου