Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου 2017

Υ.Π.Π.Ε.Θ.: Συμπληρωματικές διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή του Ν.4452/2017 για αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα


 Αποτέλεσμα εικόνας για υππεθ

Με αφορμή πολλών ερωτημάτων διαφόρων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και σε συνέχεια της αριθ.35527/Ε2/03-03-2017 (ΑΔΑ:ΩΩΓΩ4653ΠΣ-Ψ13) εγκυκλίου μας, σχετικά με τη βαθμολογική αναγνώριση προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4452/2017, σας γνωρίζουμε τα εξής:
1) Η αποδεδειγμένη προϋπηρεσία εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκτός δημοσίου τομέα, η οποία δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4452/2017, σε συνδυασμό και με τις διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 98 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν. 3528/2007), αφορά στη βαθμολογική και μόνο ένταξη και εξέλιξη των εκπαιδευτικών.
Συνεπώς, συνυπολογίζεται ως πλεονάζων χρόνος στο βαθμό που εντάσσεται ή κατέχει ο εκπαιδευτικός, δεν θεωρείται όμως απαιτούμενος χρόνος για προαγωγή και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί λ.χ. για μείωση ωραρίου.
2) Όσον αφορά στην αναγνώριση προϋπηρεσίας, που παρασχέθηκε μόνο από τη δεύτερη ειδικότητα του εκπαιδευτικού, δεν μπορεί να αναγνωριστεί, δεδομένου ότι η απόδοση της 2ης ειδικότητας γίνεται στα πλαίσια της συνολικότερης αξιοποίησης των προσόντων των εκπαιδευτικών και για προσωρινή κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών (συμπλήρωση ωραρίου). Οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή και εν προκειμένω η βαθμολογική κατάταξη πραγματοποιείται με βάση την κύρια ειδικότητά τους.
3) Η προς αναγνώριση προϋπηρεσία θα πρέπει να έχει παρασχεθεί με τον ίδιο τίτλο σπουδών ο οποίος αποτέλεσε τυπικό προσόν διορισμού. Για παράδειγμα, για τον φιλόλογο, ο οποίος δίδαξε σε Κέντρο Ξένων Γλωσσών με Επάρκεια Ξένων Γλωσσών, δε δύναται να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία αυτή, γιατί προσφέρθηκε με τυπικό προσόν κατώτερης κατηγορίας. Αντίθετα, για τον εκπαιδευτικό που προσλήφθηκε σε Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης {κλάδου ΠΕ03 (Μαθηματικών), ή ΠΕ04.01 (Φυσικών) κλπ.}, και δίδαξε μαθήματα πρώτης, δεύτερης ή τρίτης ανάθεσης, αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία αυτή, εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις του ανωτέρω νόμου.
4) Επισημαίνεται ότι τα προσόντα διορισμού των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του δημοσίου καθορίζονται από τις ειδικές διατάξεις των άρθρων 12, 13 και 14 του Ν.1566/1985, (π.χ. εκπαιδευτικός με πτυχίο διετούς φοίτησης των Σχολών Νηπιαγωγών, Παιδαγωγικών Ακαδημιών, Χαροκοπείου Ανωτέρας Σχολής Οικιακής Οικονομίας, επίσης με πτυχίο ΤΕΙ ή με Απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου και Παιδαγωγικό της πρώην ΠΑΤΕΣ και νυν ΑΣΠΑΙΤΕ, διαφοροποιούνται από την κατάταξη των άλλων κλάδων του δημοσίου και του Ιδιωτικού τομέα και κατατάσσονται σε διαφορετικό κλάδο). Επομένως, οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί που έχουν προσφέρει προϋπηρεσία στον Ιδιωτικό τομέα σε κατώτερο κλάδο, εφόσον αυτή προσφέρθηκε με τα ίδια τυπικά προσόντα διορισμού τους στη δημόσια Εκπαίδευση, δύναται να συνυπολογιστεί η προϋπηρεσία αυτή στην κατάταξή τους για βαθμολογική εξέλιξη σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.4452/2017 (π.χ. εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ60 (Νηπιαγωγών) ή ΠΕ70 (Δασκάλων) με προϋπηρεσία από Ιδιωτικό Βρεφονηπιακό Σταθμό που είχε προσφερθεί με το ίδιο πτυχίο διετούς φοίτησης ως ΤΕ, ή εκπαιδευτικός του κλάδου ΤΕ Κομμωτικής που είχε προϋπηρεσία στον ιδιωτικό τομέα με Απολυτήριο Τεχνικού Επαγγελματικού Λυκείου και Παιδαγωγικό της πρώην ΠΑΤΕΣ και νυν ΑΣΠΑΙΤΕ , ή εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ20 (Πληροφορικής) με πτυχίο ΤΕΙ ο οποίος είχε προϋπηρεσία από τον Ιδιωτικό τομέα στον κλάδο ΤΕ κλπ.)
5) Τονίζεται ότι η προς αναγνώριση προϋπηρεσία δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην άσκηση διδακτικού έργου. Για παράδειγμα, εκπαιδευτικός ο οποίος κατείχε το βασικό τίτλο σπουδών του κλάδου ΠΕ09 (Οικονομολόγων) και πριν διοριστεί στην εκπαίδευση εργαζόταν ως Τραπεζικός Υπάλληλος ή ως Λογιστής, δύναται να αναγνωρίσει την προϋπηρεσία αυτή, εφόσον πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις.
6) Οι προϋπηρεσίες που έχουν παρασχεθεί με σύμβαση μίσθωσης έργου στον Ιδιωτικό Τομέα ή σε Δημόσιες Επιχειρήσεις , Οργανισμών και Ανωνύμων Εταιρειών (Δ.Ε.Κ.Ο.), καθώς και σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) που δεν ανήκουν στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Α΄ του Ν.3429/2005 (Φ.Ε.Κ.314 τ. Α΄) και δεν εντάσσονται στις διατάξεις του Ν.4354/2015 (Φ.Ε.Κ.176 τ. Α΄) δύνανται να αναγνωριστούν, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις. Αντιθέτως, η πρακτική άσκηση και η απασχόληση σε προγράμματα απόκτησης εργασιακής εμπειρίας (stage) δεν αναγνωρίζονται, καθώς αποτελούν συμβάσεις μαθητείας και όχι εξαρτημένης εργασίας. Επομένως, θα πρέπει να εξετάζεται από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο η νομική μορφή που είχε ο φορέας κατά το χρόνο που διανύθηκε η συγκεκριμένη προϋπηρεσία.
7) Σε περίπτωση επικαλυπτόμενων προϋπηρεσιών μειωμένου ωραρίου, η προϋπηρεσία που αναγνωρίζεται, δεν μπορεί να υπερβαίνει το χρονικό διάστημα που θα είχε ληφθεί υπόψη εάν ο ενδιαφερόμενος εργαζόταν με πλήρες ωράριο εργασίας κατά το χρονικό διάστημα της επικάλυψης.
8) Σε ερώτημα ποιος φορέας δύναται να βεβαιώσει για την ειδικότητα απασχόλησης του εκπαιδευτικού, στην περίπτωση κατά την οποία ο εργοδότης δεν υφίσταται (πτώχευση, διακοπή λειτουργίας Φροντιστηρίου κλπ.), τα αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια θα πρέπει να εξετάζουν και να αποφαίνονται εάν το περιεχόμενο των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών καλύπτει με επάρκεια τις απαιτούμενες από τις ρυθμίσεις του Ν.4452/2017 προϋποθέσεις για αναγνώριση της προϋπηρεσίας.
9) Όσον αφορά στην προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών, διευκρινίζουμε ότι η βεβαίωση του οικείου ασφαλιστικού φορέα, από την οποία προκύπτει η διάρκεια της ασφάλισης, απαιτείται σε κάθε περίπτωση, συνεπώς και για το ελεύθερο επάγγελμα ή σχέση έμμισθης εντολής ( περ.β, παρ.3, άρθρο 9).
10) Σε περίπτωση που υπάρχουν ένσημα και από τη βεβαίωση του εργοδότη δεν προκύπτουν οι ώρες εργασίας, όπως επίσης σε περίπτωση που ο εκπαιδευτικός προσκομίζει δελτία απόδειξης παροχής υπηρεσιών από κατ’ οίκον διδασκαλία, προκειμένου να εξεταστεί η αναγνώριση των προϋπηρεσιών αυτών, θα μπορούσαν να αναζητηθούν οι εκάστοτε ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις εργασίας στις οποίες ορίζεται το κατώτατο όριο βασικού ωρομισθίου για κάθε ώρα απασχόλησης και ανάλογα να υπολογίζεται ο χρόνος προϋπηρεσίας με το πραγματικό ποσό που προκύπτει από τα ένσημα και τα δελτία παροχής υπηρεσιών αντίστοιχα.
Τέλος, επισημαίνουμε ότι, σε κάθε περίπτωση αρμόδια όργανα για την εξέταση της συνδρομής ή μη των απαιτούμενων προϋποθέσεων για την αναγνώριση προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα, βάσει των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών, είναι τα αρμόδια Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ). Ως εκ τούτου, η Υπηρεσία μας σε καμία περίπτωση, δεν δύναται να υποκαθιστά τα εκ του νόμου αρμόδια όργανα αναγνώρισης της προϋπηρεσίας εκτός δημοσίου τομέα, ιδιαίτερα σε ό, τι αφορά την κρίση περί απόδειξης της προϋπηρεσίας, της συνάφειας αυτής καθώς και το εάν το περιεχόμενο των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών καλύπτει με επάρκεια τις απαιτούμενες από τις ρυθμίσεις του ανωτέρω νόμου προϋποθέσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 9 του Ν.4452/2017.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου