Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

«Η Κυβέρνηση απαξιώνει συστηματικά τον θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων»...ΕΡΩΤΗΣΗ στη Βουλή από τη Ν.Δ.


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου
Θέμα: «Η Κυβέρνηση απαξιώνει συστηματικά τον θεσμό των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων»
Αθήνα, 12 Οκτωβρίου 2017
Τα τελευταία 2,5 χρόνια η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προχωρά μεθοδικά στην υποβάθμιση της λειτουργίας των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων (Π.Π.Σ.). Με τον νόμο Μπαλτά – Κουράκη (ν. 4327/2015), καταργήθηκαν εν τοις πράγμασι τα Πρότυπα σχολεία της χώρας και εκφυλίστηκαν τα Πειραματικά. Η Κυβέρνηση αντί να ενισχύσει και να επεκτείνει αυτά τα σχολεία, που αποτελούσαν νησίδες αριστείας και καινοτομίας και προσέφεραν υψηλής ποιότητας, πρωτοποριακή, δωρεάν, δημόσια εκπαίδευση, τα απαξίωσε. Συγκεκριμένα, από 60 σχολεία σε όλη την επικράτεια, το Υπουργείο Παιδείας, πεισματικά και ενάντια στο αυξανόμενο ενδιαφέρον γονέων και μαθητών για τα Πρότυπα σχολεία, επέλεξε να διατηρήσει μόνο 5 Πρότυπα Γυμνάσια και Λύκεια, όλα πλην ενός στην Αθήνα, και να καταργήσει τις εισαγωγικές εξετάσεις στα Πειραματικά σχολεία, αντικαθιστώντας τις με κλήρωση.
Περαιτέρω,
1.Αφαιρέθηκαν από τις αρμοδιότητες της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) η επιλογή των Διευθυντών (άρθ. 12, ν. 4327/2015), καταργήθηκαν τα ειδικά κριτήρια αξιολόγησης των Διευθυντών (άρθ. 13, ν. 4327/2015), ενώ διατηρήθηκαν για τους εκπαιδευτικούς, και ορίστηκε η διάρκεια της θητείας των διευθυντών στα δύο (2) έτη.
2.Επιπλέον, κατά τις πρόσφατες κρίσεις των Διευθυντών των Π.Π.Σ., αγνοήθηκε το άρθρο 37 (παρ. 5) του νόμου 3966/2011, το οποίο ορίζει ότι τα Π.Π.Σ. υπάγονται διοικητικά στον οικείο Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης και δεν ορίστηκαν τα κατάλληλα συμβούλια επιλογής των Διευθυντών για τα Π.Π.Σ. (διευρυμένο ΑΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ).
3.Δεν εφαρμόζεται το άρθ. 50 (παρ. 4) του ν. 3966/2011 που αφορά στην αξιολόγηση από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. του εκπαιδευτικού έργου των Π.Π.Σ. και στη συνακόλουθη γνωμοδότηση σχετικά με τη διατήρηση ή τον αποχαρακτηρισμό ενός σχολείου ως Π.Π.Σ..
4.Δεν εφαρμόζεται το άρθ. 50 (παρ. 6 και 7) του ν. 3966/2011 που αφορά στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ. και την έκδοση σχετικής Υπουργικής Απόφασης που θα καθορίζει τους όρους θετικής αξιολόγησης για την ανανέωση της θητείας στα Π.Π.Σ.. Η ολιγωρία του Υπουργείου δεδομένου ότι η θητεία της πλειονότητας των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ. λήγει τον Ιούνιο του 2018, έχει προκαλέσει στα σχολεία κλίμα εργασιακής ανασφάλειας και έχει δημιουργήσει στους εκπαιδευτικούς των Π.Π.Σ. το αίσθημα ότι η Κυβέρνηση τους τιμωρεί για την απόφασή τους να υπηρετήσουν στα συγκεκριμένα σχολεία.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο κύριος Υπουργός:
1. Ποιες είναι οι προθέσεις σας σχετικά με τον θεσμό των Π.Π.Σ. και το πλαίσιο λειτουργίας τους;
2. Δεδομένης της καθυστέρησης στην εφαρμογή των διαδικασιών για την ανανέωση της θητείας των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ., σκοπεύετε να ανανεώσετε τη θητεία των εκπαιδευτικών στα Π.Π.Σ.; Αν ναι, με ποια διαδικασία;
3. Θα προχωρήσετε τις προβλεπόμενες διαδικασίες αξιολόγησης στα Π.Π.Σ.; Αν ναι, με ποιο τρόπο θα διασφαλίσετε την αξιοπιστία της αξιολόγησης, αφού κατά τις πρόσφατες διαδικασίες επιλογής Διευθυντών δεν ορίστηκαν τα κατάλληλα συμβούλια επιλογής για τους διευθυντές των Π.Π.Σ., και άρα η εν λόγω διαδικασία έχει ήδη υπονομευτεί;
4. Οι εξετάσεις ως τρόπος εισαγωγής στα Πρότυπα σχολεία έχουν συμβάλει στην επιτυχία του θεσμού. Σκοπεύετε να τις διατηρήσετε;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
 
Νίκη Κ. Κεραμέως Επικρατείας
Γιάννης Ανδριανός Αργολίδας
Μαρία Αντωνίου Καστοριάς
Χρήστος Κέλλας Λάρισας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου