Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΝΑ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ ΣΤΙΣ Ε.Δ.Ε.Α.Υ & ΤΑ Σ.Δ.Ε.Υ ΜΕ ΠΡΑΞΗ ΕΣΠΑ - ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ(Ε.Ε.Π)





Το Υπουργείο Παιδείας δημοσίευσε σήμερα Δευτέρα 15/7/2013 τις Πράξεις ΕΣΠΑ με τις οποίες αναδιαρθρώνεται ο ρόλος  των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και μετατρέπονται σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ), συστήνονται Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και  Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.



Βασικό αντικείμενο των Πράξεων αυτών είναι οι Δράσεις που έχουν να κάνουν με τη  στελέχωση των ΕΔΕΑΥ με το αναγκαίο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ),

 με σκοπό την ένταξη και την συμπερίληψη των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο.


Επίσης θα υπάρξει Επιμόρφωση Επιμορφωτών, καθώς και Επιμόρφωση του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού(Ε.Ε.Π).


Οι Σχολικές Μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που θα συμμετάσχουν στην ΑΠ1 Πράξη είναι 568 και οι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 142. Στην δε ΑΠ2 Πράξη οι της Π/θμιας είναι 432 και της Δ/θμιας 108.


Οι μαθητές που θα επωφεληθούν των δράσεων αυτών για τη μεν Πράξη ΑΠ1 είναι 10.230 και για την Πράξη ΑΠ2 7.770.


Βασίλης Βούγιας
15/7/2013

  
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ

   
Η Πράξη αφορά στον εκσυγχρονισμό και την ενίσχυση της εκπαίδευσης των μαθητών
με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της αναδιάρθρωσης του
ρόλου των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) και της
μετατροπής τους σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ),
της σύστασης Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (ΣΔΕΥ) και της
λειτουργίας των Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και

Υποστήριξης (ΕΔΕΑΥ) για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη
των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών.

Ειδικότερα η πράξη στοχεύει:

- Στην ενδυνάμωση του γενικού σχολείου, ώστε να λειτουργεί για όλους τους μαθητές
χωρίς διακρίσεις, να διευκολύνει την πρόσβαση και συμμετοχή των μαθητών με
αναπηρία και να προλαμβάνει τη σχολική αποτυχία και τη σχολική διαρροή.
- Στην αλλαγή σχέσης του γενικού σχολείου με το ειδικό σχολείο μετατρέποντας το
ειδικό σχολείο σε κέντρο έγκαιρης υποστήριξης των γενικών σχολείων, των μαθητών
τους και των οικογενειών των μαθητών της περιοχής του.
- Στην αλλαγή του προτύπου οργάνωσης της ειδικής αγωγής και δράσης των
στελεχών, με επιμόρφωση στα ανθρώπινα δικαιώματα και τις καλές πρακτικές
εκπαίδευσης των μαθητών με αναπηρία.
- Στη διασφάλιση της επαρκούς στελέχωσης των ΕΔΕΑΥ με στόχο την
αποτελεσματικότερη διεπιστημονική υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία.
Για την επίτευξη των παραπάνω θα υλοποιηθούν οι ακόλουθες Δράσεις:

ΔΡΑΣΗ 1: ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΩΝ

ΔΟΜΩΝ ΕΝΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΚΑΙ

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Βασικό αντικείμενο της παρούσας Δράσης είναι η στελέχωση των ΕΔΕΑΥ με το
αναγκαίο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ) καθώς και η απασχόληση ΕΕΠ
άλλων ειδικοτήτων κατά περίπτωση, με σκοπό την ένταξη και την συμπερίληψη των
μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Στο
πλαίσιο της δράσης περιλαμβάνονται, επίσης, ενέργειες προβολής και δημοσιότητας
καθώς και αξιολόγησης της πράξης.
Στόχος της Δράσης 1 είναι:
- Η αναδιάρθρωση της παροχής ειδικής αγωγής και υποστήριξης, με τρόπο που να
διασφαλίζει τη συγκράτηση στο γενικό σχολείο, των μαθητών με αναπηρία ή/και
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την επιτυχή συμμετοχή τους στη μάθηση.
- Η ενίσχυση του γενικού σχολείου στην έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση
των δυσκολιών των μαθητών και την πρόληψη προβλημάτων σχολικής αποτυχίας.
- Η ποιοτική και ποσοτική αξιολόγηση της πράξης, ώστε να αποτιμηθεί η
αποτελεσματικότητά της, καθώς και τα παραγόμενα οφέλη για όλους τους
εμπλεκόμενους επί του συνόλου της διαδικασίας υλοποίησής της.

ΔΡΑΣΗ 2: ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Βασικό αντικείμενο της παρούσας Δράσης είναι η παροχή των απαραίτητων εφοδίων
– μέσω επιμορφωτικών προγραμμάτων – στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ)
που θα στελεχώσει τις ΕΔΕΑΥ καθώς και σε ΕΕΠ άλλων ειδικοτήτων, έτσι ώστε
αφενός να ειδικευτούν και να παρέχουν υπηρεσίες στην εκπαίδευση επιτελώντας με
τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν στη
διαδικασία ανάπτυξης του σχολείου για όλους και αφετέρου να είναι σε θέση να
συμβάλλουν αποτελεσματικά στην ενδυνάμωση της εκπαιδευτικής και κοινωνικής
ένταξης όλων των μαθητών, με έμφαση στα άτομα με αναπηρία ή/και ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες.
Οι Δράσεις Επιμόρφωσης θα εστιάσουν, μεταξύ άλλων, σε ζητήματα που άπτονται
του σκοπού, της λειτουργίας και των αρμοδιοτήτων των ΕΔΕΑΥ και του διακριτού
επαγγελματικού ρόλου των στελεχών της. Στις Δράσεις Επιμόρφωσης
περιλαμβάνονται ενδεικτικά τα εξής:
- Η εφαρμογή των αρχών της σύμβασης για τα δικαιώματα στην εκπαίδευση των
ατόμων με αναπηρία και η διαδικασία της ένταξης (inclusion) και ανάπτυξης του
σχολείου για όλους.
- Οι νέες τάσεις και καλές πρακτικές οργάνωσης της εκπαίδευσης των μαθητών με
αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Ο ρόλος των ΣΜΕΑΕ ως Κέντρα Υποστήριξης ΕΑΕ και οι πρακτικές διασύνδεσής
τους με το γενικό σχολείο.
- Ο διακριτός ρόλος του Εκπαιδευτικού, του Ψυχολόγου και του Κοινωνικού
Λειτουργού και η διεπιστημονική συνεργασία για την ενδυνάμωση της
αποτελεσματικότητας του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο.
- Η εκπαιδευτική αξιολόγηση καθώς και η διαφοροποιημένη και ενισχυτική
διδασκαλία.
- Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης για
μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και του εξατομικευμένου
προγράμματος κοινωνικής – οικογενειακής στήριξης των μαθητών.
- Η ανάπτυξη στρατηγικών διασύνδεσης του σχολείου με το κοινωνικό περιβάλλον και
κοινωνικής υποστήριξης στην αντιμετώπιση κοινωνικοοικονομικών και άλλων
προβλημάτων του μαθητή και της οικογένειάς του.
- Η ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασίας της ΕΔΕΑΥ με τους εκπαιδευτικούς του
σχολείου, τα ΚΕΔΔΥ, αλλά και με τους λοιπούς επαγγελματίες που εμπλέκονται
στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες,
καθώς και με εξωσχολικούς φορείς (ενδεικτικά ΙΠΔ ή άλλες ιατρικές ή ψυχολογικές
δημόσιες Υπηρεσίες, κοινωνικές Υπηρεσίες, αρμόδιες δικαστικές αρχές, κ.ά.).
- Η παροχή υποστηρικτικών υπηρεσιών προς το σχολείο αναφορικά με την πρόληψη
προβλημάτων, την αντιμετώπιση κρίσεων και σχολικής βίας, τη βελτίωση των σχέσεων
μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, την παροχή υποστήριξης σε ζητήματα
ανάπτυξης εξωσχολικών δραστηριοτήτων και αξιοποίησης του ελεύθερου χρόνου των
μαθητών.

ΑΠ 1: Η Πράξη θα υλοποιηθεί από την Ειδική Υπηρεσία Εφαρμογής Εκπαιδευτικών
Δράσεων Υ.ΠΑΙ.Θ. σε σύμπραξη με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Η ΕΥΕ
ΕΔ αναλαμβάνει την υλοποίηση δράσεων συνολικού προϋπολογισμού 5.456.435,84
€, ενώ το ΙΕΠ αναλαμβάνει την υλοποίηση δράσεων συνολικού προϋπολογισμού
226.564,16 €.

6. Παραδοτέα πράξης:
Τα παραδοτέα των δράσεων της Πράξης είναι τα αποτελέσματα των αναφερομένων
στην ανωτέρω περιγραφή του φυσικού αντικειμένου. Σαφής περιγραφή των
παραδοτέων θα καθοριστεί κατά την προέγκριση της διαδικασίας ανάθεσης με ίδια μέσα. Βασικά παραδοτέα:  
• Ενέργειες οργάνωσης και διοίκησης της Πράξης
• Δημιουργία του αναγκαίου θεσμικού πλαισίου και συμπλήρωση του υπάρχοντος.
• Σύνταξη και έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας των ΕΔΕΑΥ.
• Δράσεις δημοσιότητας
• Αξιολόγηση της Πράξης (Μεθοδολογία, Ποσοτικά και Ποιοτικά στοιχεία, Έκθεση
αξιολόγησης)
• Εκπαιδευτικό υλικό επιμόρφωσης
• Υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης Επιμορφωτών και Ειδικού Εκπαιδευτικού
Προσωπικού (ΕΕΠ)
• Μελέτη για τη διάγνωση και την εκπαιδευτική αξιολόγηση των μαθητών με αναπηρία
ή/και εκπαιδευτικές ανάγκες.
• Μελέτη για την έκδοση Κανονισμού Λειτουργίας Κέντρων Υποστήριξης ΕΑΕ
• Αναπαραγωγή Ανιχνευτικών Εργαλείων και μέσων εκπαιδευτικής αξιολόγησης και
υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες
• Οδηγός Διεπιστημονικής συνεργασίας.
• Οδηγός Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος εκπαίδευσης (ΕΕΠ) και
εξατομικευμένου προγράμματος οικογενειακής υποστήριξης
• Οδηγός για ψυχολογικές υπηρεσίες στο σχολείο.
• Οδηγός για υπηρεσίες κοινωνικής υποστήριξης μαθητών

  Ένταξη της Πράξης "Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των Μαθητών με Αναπηρία ή/και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης - ΑΠ1" με κωδικό MIS 446745 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση". ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

  Ένταξη της Πράξης "Ανάπτυξη Υποστηρικτικών Δομών για την Ένταξη και Συμπερίληψη στην Εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης - ΑΠ2" με κωδικό MIS 446749 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση". ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου